
El client i la RSC, pilars bàsics de la nostra filosofia com a empresa.
Sembla fàcil d’imaginar, com nosaltres al principi, que dur a terme un projecte així tenint en compte els anys d’experiència en altres start-ups i empreses tecnològiques, seria un camí fàcil i idíl·lic. De certa manera, l’experiència val molt perquè evita que l’ansietat i la falta de paciència defineixi el destí del projecte a més a més de pal·liar els efectes de la por al futur i la incertesa que solem trobar quan iniciem reptes tan desafiadors. Però l’experiència no és tot i com a pare de 3 fills us puc dir que “tot està per aprendre”.
Això no ha fet més que començar i encara ens queda molt camí per davant. La il·lusió per créixer ajudant a donar visibilitat digital a petits negocis, autònoms i professionals ens genera una enorme satisfacció i és el combustible que manté la nostra constància cap al compliment dels nostres objectius.
Han estat moltes les sessions de brainstorm i els debats interns per a trobar el nostre propòsit. El primer era tenir clar que aquest és un projecte professional seriós i a llarg termini. El segon és la responsabilitat social corporativa (RSC) de la nostra empresa. El tercer era tenir al client com el centre del nostre negoci. En aquest sentit el client passaria a ser l’eix central de totes les nostres decisions amb totes les conseqüències que això comporta, cosa poc comuna en les empreses tecnològiques on sol ocórrer (i fins i tot ostenten) una orientació feia sí mateixes on el client i la societat queden relegats a un segon pla.
Sabem que pot semblar un clixé de fàcil adopció, ja que en empreses molt conegudes el client està en el centre de totes les decisions, com és el cas d’Amazon. Salvant les distàncies amb aquest gegant, hem establert la nostra estratègia de negoci posant al client com el centre de totes les nostres decisions però amb un punt d’inflexió important: la responsabilitat social, el segon propòsit comentat anteriorment.
En la universitat havia estudiat a fons els 3 nivells de responsabilitat social de l’empresa definits per John Hargreaves i Jan Dauman en el llibre Business Survival and Social Change: A Practical Guide to Responsibility and Partnership, i arran d’això plantegem la necessitat de tenir en compte els altres grups implicats (treballadors, govern, societat en general, etc.) i analitzar si realment hi ha una demanda social d’aquestes responsabilitats i que resposta donarem a tals qüestions.
La idea inicial ja s’ha transformat en un pla de negoci amb tres fases definides: definició del negoci, posada en marxa i consolidació. Ara ens trobem a punt d’entrar en la fase 2 i estem escalfant motors per a arrencar el projecte en el mes vinent de setembre.
Desitjo molta sort a tot l’equip i que un projecte fet amb tanta il·lusió pugui resultar captivador per a futurs clients i tots aquells professionals que busquen un projecte diferent i motivador on poder esprémer tot el seu potencial.